Tekno-Kouru
Tekno-Kouru

Yleistä perävaunuista


Kestävä ja joustava runkorakenne  Hyvän perävaunun tärkein tekijä on sen runkorakenne. Jotta laillinen kuorma olisi mahdollisimman suuri, täytyy itse vaunun omapainon olla mahdollisimman pieni. Runkorakenteen täytyy kuitenkin kestää ylikuormaa vaikka se ei sallittua olekkaan. Vaunut kasataan pulttiliitoksilla, joten ruostuvia hitsisaumoja ei ole.Uusien komponenttien vaihtaminen on myös tapaturman sattuessa helppoa.

 

Akselistot,jouset ja vetopäät

Akselistoissa käytetään saksalaisia laatu napoja, jotka on suojattu pölyltä ja vedeltä. Jouset ja vetopäät ovat myös saksalaisia laatu komponentteja.

 

Kippi ja saranoitu vahvistettu takalaita  Kaikissa Tekno-trailer Jarruttomat Kärryt malleissamme on Kippimekanismi kaasujousella, sekä vahvistettu saranoitu takalaita (ei 2700L/T ) esim. moottorikelkan ja ruohonleikkurin lastaamista varten.

 

Laadukkaat raaka-aineet  

Pohjavanerin(koivuvaneri) paksuus on mallissa 2700L/T  9 mm, muissa malleissa 18 mm. Laidat ja runkorakenteet valmistetaan Ruukin kuumasinkitystä teräksestä. Tekno-Trailerin laitojen paksuus on kaikissa malleissa 2 mm, joka tekee siitä erittäin tukevan. (Useimmissa muissa kärrymerkeissä vastaava paksuus on 1-1,25 mm , jolloin laita on/olisi tuettava jollain lisärakenteella. Esim. ylimääräisillä pystypalkeilla, jotta päästäisiin samaan jäykkyyteen).

 

Keinuteliakselistot 

Keinuteli akseli antaa perävaunulle hyvän suuntavakauden, ja tasaa jopa virheellistä kuormausta.

 

V-aisa 

Tekno-Trailer vaunuissa on 2-palkkinen V-mallinen veto-aisa. Tällä rakenteella saadaan suuntavakautta ja tasataan virheellisetä kuormaamisesta aiheutunutta sivuttaisvääntymistä.

 

 Kuomut  Kuomut valmistetaan tyhjiömuovaamalla iskunkestävästä HD-PE muovista. Kaikissa kuomumalleissa on vakiovarusteena teräksestä valmistettu kehikko, joka kuomun alareunaan asennettuna jäykistää kuomun rakenteen ja tekee kuomusta tiiviin. Kuomun saranamekanismissa käytettävä Teräsjousi tekee avaamisen helpoksi.